وليد الصايغ يتفقد أعمال المرحلة الثانية في سوق الحراج

Waleed Al-Sayegh inspects the works of the second phase in the souk Al-Haraj

وليد الصايغ يتفقد أعمال المرحلة الثانية في سوق الحراج

Waleed Al-Sayegh inspects the works of the second phase in the souk Al-Haraj

تفقد سعادة وليد الصايغ، الرئيس التنفيذي لشركة الشارقة لإدارة الأصول، موقع بناء سوق الحراج، لمتابعة سير أعمال المرحلة الثانية من السوق التي تتميز بإضافات نوعية ومواصفات مميزة، ومفهوم جديد للسوق والمعارض.الشارقة 24: زار سعادة وليد الصايغ، الرئيس التنفيذي لشركة الشارقة لإدارة الأصول موقع بناء سوق الحراج، لمتابعة سير أعمال المرحلة الثانية من السوق التي تتميز بإضافات نوعية ومواصفات مميزة، ومفهوم جديد للسوق والمعارض، لما فيه مصلحة التجار وأصحاب المعارض والزبائن، ورافق سعادته في الجولة محمد بن عيسى، المدير التنفيذي لقطاع إدارة الأصول، ومجموعة من المديرين والإدارايين في الشركة. وزار سعادته السوق الواقع في الرقعة الحمراء، ويضم السوق في مرحلته الثانية 121 معرضاً، ويشهد سوق الحراج دوماً حركة شراء مستمرة ونشطة، ويلقى إقبالاً حيوياً لافتاً من الجمهور عموماً، ومثل هذه الحركة الحيوية تتطلب بالضرورة العمل على التطوير في المكان والخدمات والآليات والإجراءات والمراحل، تلبية لاحتياجات الجميع، الزوار والزبائن والتجار وموظفيه، ويعتبر السوق من أهم المنصات العالمية لتجارة السيارات، وتصنف من أكبرها عالمياً؛ لتفردها ببنية تحتية متطورة. من المتوقع تسليم المرحلة الثانية بحلول الربع الثاني من السنة القادمة.وأكدت المهندسة شهد بن خادم، مديرة مشروع في سوق الحراج، أن زيارة الرئيس التنفيذي لشركة الشارقة لإدارة الأصول، سوق الحراج لقياس تقدم سير أعمال المرحلة الثانية من السوق.كما قالت المهندسة شهد بن خادم: “يتميز السوق بموقع استراتيجي حيوي، ويعتبر الوجهة الأبرز لتجار ومتسوقي وعشاق السيارات من مختلف الموديلات والتشكيلات، وهو وجهة واحدة لكل ما يتعلق بعالم السيارات، ويتوافر فيه ماركات عالمية، وسيارات مستعملة وجديدة، وتوفر المرحلة الثانية صالات عرض مع مواقف سيارات مناسبة، لافتة إلى أن شركة الشارقة لإدارة الأصول تستثمر وفقاً لأجندتها واستراتيجيتها في مشاريع بنى تحتية متنوعة لتوفير الرفاهية ودعم عجلة الاقتصاد في الإمارة. المرحلة الثانية تأتي المرحلة الثانية من سوق الحراج تكملة للمرحلة الاولى بإضافت نوعية وعمليات تطوير مميزة ولافتة، وهي امتداد لمرحلة التطوير الأولى التي تم استكمالها وتشغيلها بنجاح وكفاءة واقتدار، وبالتالي تم التخلص من وجود المعارض في المناطق السكنية (أبو شغارة وبودانق)، والانتقال إلى منطقة الرقعة الحمراء الحيوية والمناسبة. وتبلغ مساحة الأرض المخصصة للمرحلة الثانية نحو 169،600 متر مربع تقريباً، والمساحة المبنية نحو 6،149 متر مربع تقريباً، ويصل عدد المعارض في المرحلة الثانية إلى 121 صالة عرض بمواصفات مميزة. ويكمل تطوير المرحلة الثانية في هذه المنطقة العدد المحدود من صالات عرض السيارات، ما يزيد من قيمة البيع بالتجزئة، وهذا بدوره سيحدد منطقة سوق الحراج بأكملها لتكون واحدة من أكثر الوجهات المرغوبة لشراء وبيع السيارات المستعملة، ليس فقط داخل إمارة الشارقة ولكن في جميع أنحاء الإمارات العربية المتحدة، ما يدعم الاستراتيجية طويلة المدى لإمارة الشارقة، حيث خطط التطوير المستمرة وإنشاء محفظة استثمارية مستقرة تولد إيرادات ثابتة.

Walid Al-Sayegh inspects the works of the second phase in the…His Excellency Walid Al Sayegh, CEO of Sharjah Asset Management Company, visited the Souq Al Haraj construction site, to follow up on the progress of the second phase of the market, which is characterized by qualitative additions and distinctive specifications, and a new concept for the market and exhibitions.Sharjah 24: His Excellency Walid Al Sayegh, CEO of Sharjah Asset Management Company, visited the site of the Souq Al Haraj construction site, to follow up on the progress of the second phase of the market, which is characterized by qualitative additions and distinctive specifications, and a new concept for the market and exhibitions, for the benefit of traders, exhibition owners and customers. His Excellency Mohammed bin Issa accompanied him on the tour , Executive Director of the Asset Management Sector, and a group of managers and administrators in the company. His Excellency visited the market located in the red patch, and in its second phase, the market includes 121 exhibitions, and the market always witnesses a continuous and active buying movement, and receives a lively and remarkable turnout from the public in general, and such a vital movement necessarily requires work on development in the place, services, mechanisms, procedures and stages, in order to meet To the needs of everyone, visitors, customers, dealers and employees, the market is one of the most important global platforms for the car trade, and it is classified as one of the largest in the world; It is distinguished by its advanced infrastructure. The second phase is expected to be delivered by the second quarter of next year. Engineer Shahd Bin Khadem, Project Manager at Souq Al-Haraj, confirmed that the CEO of Sharjah Asset Management Company visited Al-Haraj market to measure the progress of the work of the second phase of the market. Engineer Shahd Bin Khadim said: “The market is characterized by a vital strategic location, and is considered the most prominent destination for dealers, shoppers and car enthusiasts of various models and formations. Adequate car parks, pointing out that Sharjah Asset Management Company invests, in accordance with its agenda and strategy, in various infrastructure projects to provide luxury and support the economy in the emirate. The second phase The second phase of Souk Al-Haraj comes as a continuation of the first phase with the addition of quality and distinctive and remarkable development processes, and it is an extension of the first development phase that was completed and operated successfully, efficiently and efficiently, and thus the presence of exhibitions in the residential areas (Abu Shagara and Budaniq) was eliminated, and the move to the vital red area And the occasion. The land area allocated for the second phase is approximately 169,600 square meters, and the built area is approximately 6,149 square metres. The number of exhibitions in the second phase is 121 showrooms with distinctive specifications. The development of the second phase in this area complements the limited number of car showrooms, increasing the retail value, which in turn will define the entire Souq Al-Haraj area to be one of the most desirable destinations for buying and selling used cars, not only within the Emirate of Sharjah but throughout the UAE United, which supports the long-term strategy of the Emirate of Sharjah, whereby continuous development plans and the establishment of a stable investment portfolio that generates stable revenues.