المرحلة الثانية من سوق الحراج تضم 121 معرضا بمواصفات مميزة

The second phase of the souk al-Haraj includes 121 showrooms with distinctive specifications

المرحلة الثانية من سوق الحراج تضم 121 معرضا بمواصفات مميزة

The second phase of the souk al-Haraj includes 121 showrooms with distinctive specifications

قام وليد الصايغ، الرئيس التنفيذي لشركة الشارقة لإدارة الأصول، بزيارة موقع بناء سوق الحراج، لمتابعة سير أعمال المرحلة الثانية من السوق التي تتميز بإضافات نوعية ومواصفات مميزة، ومفهوم جديد للسوق والمعارض، لما فيه مصلحة التجار وأصحاب المعارض والزبائن، ورافقه في الجولة محمد بن عيسى، المدير التنفيذي لقطاع إدارة الأصول، ومجموعة من المديرين والإداريين في الشركة. ويضم السوق في مرحلته الثانية 121 معرضا، ويشهد سوق الحراج دوما حركة شراء مستمرة ونشطة، ويلقى إقبالا حيويا لافتا من الجمهور عموما، ومثل هذه الحركة الحيوية تتطلب بالضرورة العمل على التطوير في المكان والخدمات والاليات والإجـراءات والمراحل، تلبية لاحتياجات الجميع، من الـزوار والزبائن والتجار وموظفيه، ويعتبر السوق منصة من أهم المنصات العالمية لتجارة السيارات، وتصنف من أكبرها عاليا؛ لتفردها ببنية تحتية متطورة. ومن المتوقع تسليم المرحلة الثانية بحلول الربع الثاني من العام 2022. وقالت المهندسة شهد بن خادم، مديرة مشروع في سوق الحراج يتميز السوق بموقع استراتيجي حيوي، ويعتبر الوجهة الأبرز لتجار ومتسوقي وعشاق السيارات من مختلف الموديلات والتشكيلات، وهو وجهة واحدة لكل ما يتعلق بعالم السيارات، وتتوافر فيه ماركات عالية، وسيارات مستعملة وجديدة، وتوفر المرحلة الثانية صالات عرض مع مواقف سيارات مناسبة، لافتة إلى أن شركة الشارقـة لإدارة الأصول تستثمر وفقا لأجندتها واستراتيجيتها في مشاريع بنى تحتية متنوعة تدعم عجلة الاقتصاد. المرحلة الثانية تأتي المرحلة الثانية من سوق الحراج تكملة للمرحلة الأولى بإضافات نوعية وعمليات تطوير مميزة ولافتة، وهي امتداد لمرحلة التطوير الأولى التي تم استكمالها وتشغيلها، وبالتالي تم التخلص من وجود المعارض في المناطق السكنية (أبو شغارة وبودانق)، والانتقـال إلـى منطقة الرقعة الحمراء. وتبلغ مساحة الأرض المخصصة للمرحلة الثانية نحو 169600 متر مربع تقريبا، ويصل عدد المعارض في المرحلة الثانية إلى 121 صالة عرض بمواصفات مميزة.

Waleed Al Sayegh, CEO of Sharjah Asset Management Company, visited the site of the Souq Al Haraj construction site, to follow up on the progress of the second phase of the market, which is characterized by qualitative additions and distinctive specifications, and a new concept for the market and exhibitions, for the benefit of traders, exhibition owners and customers, and Mohammed bin Issa accompanied him on the tour. , Executive Director of the Asset Management Sector, and a group of managers and administrators in the company. In its second phase, the market includes 121 exhibitions, and the souk al-Haraj always witnesses a continuous and active buying movement, and receives a lively and remarkable turnout from the public in general. The market is considered one of the most important global platforms for car trading, and it is ranked among the largest. It is distinguished by its advanced infrastructure. The second phase is expected to be delivered by the second quarter of 2022. Engineer Shahd Bin Khadim, project manager at Souq Al-Haraj, said the market is characterized by a vital strategic location, and is the most prominent destination for dealers, shoppers and car enthusiasts of various models and configurations, and it is a single destination for everything related to the world of cars, There are high brands, used and new cars, and the second phase provides showrooms with suitable parking spaces, pointing out that Sharjah Asset Management Company invests, according to its agenda and strategy, in various infrastructure projects that support the economy. Phase Two The second phase of Souq Al-Haraj comes as a continuation of the first phase with qualitative additions and distinctive and remarkable development processes. It is an extension of the first development phase that has been completed and operated, and consequently the presence of exhibitions in residential areas (Abu Shagara and Budaniq), and the move to the Al-Raq’a Al-Hamra area has been eliminated. The area of the land allocated for the second phase is approximately 169,600 square meters, and the number of exhibitions in the second phase reaches 121 showrooms with distinctive specifications.